Pruiken & haarwerken

Omdat wij onze haarwerksalon combineren met onze kapsalon, kunnen wij kosten efficiënt werken.

Hierdoor kunnen wij een haarwerk leveren zonder of met een kleine eigen bijdrage.

Rob en Letty hebben veel ervaring. Kieven Haarmode is een gecertificeerd haarwerk leverancier. Wanneer je je eigen haar verliest doet dat wat met je, je ziet er opeens totaal anders uit. Een haarwerk kan een wereld van verschil maken. Hieronder wordt onze werkwijze uitgelegd. Wij leveren snel. Thuisbezoek of bezoek in het ziekenhuis is ook mogelijk. Wij volgen de trends zoals bijvoorbeeld haarwerken met een uitgroei waardoor je meer diepte krijgt en een natuurlijk/modisch effect krijgt.

Naast hulp bij de aanschaf van een haarwerk kunt u bij Letty ook terecht voor:

  • het op maat maken van een haarwerk
  • repareren van een lacefront
  • bijknopen van materiaal in uw haarwerk
  • het aanbrengen van permanente krul in een synthetisch haarwerk

Werkwijze:

1) Het intake gesprek

Dit gesprek is gratis, geheel vrijblijvend en duurt een uur.

Lees meer

2) Aanmeten en Keuze

Het maken van een mal, kleursamenstelling, beweging of vorm, kwaliteit en lengte van het haar.

Lees meer

3) Personaliseren

Wanneer maak ik een afspraak om mijn haarwerk te personaliseren?

Lees meer

4) Nazorg

Het haarwerk voldoet als u zich veilig en confortabel voelt in het openbaar.

Lees meer

Praktische zaken:

Wij zijn 6 dagen per week geopend(zie openingstijden Kieven Haarmode). Buiten de openingstijden zijn wij bereikbaar op 06 10240351, contactpersonen zijn Rob en Letty.

Bezoek aan huis of in het ziekenhuis is mogelijk.

Ons adres: Piet Heinstraat 6-8, 2712 KE te Zoetermeer( wijk 12 dorp) tel. nr. 079 3163737.

Wij hebben ruime parkeergelegenheid en parkeren is gratis. Ook is er een bushalte in de straat.

Klachten over onze dienstverlening of produkten:

In onze visie voldoet een haarwerk als u zich er veilig,comfortabel en zelfverzekerd mee voelt gedurende 1 jaar. U heeft een medische verstrekking geleverd gekregen. Ondanks het feit dat wij uitgebreid met u de mogelijkheden, onmogelijkheden en evt. beperkingen van de verstrekking hebben besproken, kan het toch zo zijn dat de verstrekking niet voldoet aan de eisen die van een dergelijke verstrekking mag worden verwacht.

Wanneer u niet tevreden bent kunt u als volgt handelen: uw klacht kenbaar maken. Wij zullen de klacht in behandeling nemen conform de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector.

1) Teneinde uw klacht in behandeling te kunnen nemen, verzoeken wij u het ‘klachtenformulier’ in te vullen en dit naar ons te sturen t.a.v. Dhr. R. Kieven. Wij zullen er alles aan doen om samen met u de juiste oplossing te vinden.

2) Mocht de klacht niet oplosbaar blijkendan kan het ‘klachtenformulier’ op uw verzoek worden voorgelegd bij de Klachtenconmissie van de ANKO(info@anko.nl)

Ons bedrijf is een erkend lid van de ANKO en is als zodanig aangesloten bij de ANKO. Door de ANKO wordt vervolgens haar orgaan, de geschillencommissie, verzocht een voor beide partijen bindende uitspraak te doen over het geschil.

De ANKO heeft tot doel het kwalificeren van leveranciers in de gezondheidszorg; het bevorderen van het imago in de markt van onderhavige leveranciers en het bieden van waarborgen aan afnemers die gebruik maken van door leveranciers aangeboden diensten. Erkende leveranciers voldoen aan strenge eisen die uitmonden in kwalitatief hoogwaardige leveringen van hulpmiddelen.

Haaruitval/haarverlies kan verschillende oorzaken hebben, erfelijkheid, een aandoening of een medische behandeling.

Je haar maakt een belangrijk deel van je gezicht en daarmee je identiteit uit. Als dat verandert door haaruitval/verlies kan dat heel ingrijpend zijn.

Rob en Letty kunnen u hulp bieden bij het aanmeten en modeleren van uw pruik. Zij volgden in 2003 de cursus voor haarwerkers “begeleiden van cliënten met kanker”. Zij zullen u inlichten over mogelijkheden qua soorten,kleuren en materialen, de snelle beschikbaarheid,duidelijkheid geven over vergoedingsmogelijkheden, onderhoud van de pruik, hoofdbedekking voor de nacht, verzorgingsprodukten van Mediceuticals.

In onze salon hebben wij op de eerste verdieping een aparte ruimte waar we u in een rustige omgeving goed kunnen informeren en adviseren. Om te komen tot een keuze qua model en kleur zijn de wensen van u, de kleur van uw huid en uw gezichtsvorm bepalend. Een goede pruik is niet zichtbaar. Een pruik/haarwerk wordt evt. bijgeknipt. Dit is het verschil tussen goed en beter. Zo worden pruik en gezichtsvorm beter op elkaar afgestemd. Ons uiteindelijke doel is dat de cliënt kan vergeten dat hij/zij kaal is en een pruik draagt.

Haarwerken zijn er gemaakt van synthetisch materiaal of echt haar.

In beide gevallen is er enorm veel mogelijk.

De synthetische materialen die voor haarwerken worden gebruikt, zijn de afgelopen jaren zo verbeterd dat ze niet meer van echt haar zijn te onderscheiden. Tevens zijn zij praktisch in onderhoud (behoudt zijn vorm na het wassen). Haarwerken van echt haar zijn wat duurder. Na het wassen moeten zij opnieuw in model worden gebracht.

Wij zijn aangesloten en gecertificeerd bij de Nederlandse Vereniging van Haarwerk Ondernemers(www.anko.nl)

Wij hebben nauw kontakt met het Lange Land ziekenhuis in Zoetermeer.

Op initiatief van een patiënt werd in november 2001 de “Stichting Goed Verzorgd Beter Gevoel” opgericht. Waarom geen aandacht voor mensen die leven met kanker en die er juist niet ziek uit willen zien? In deze Stichting participeert o.a. de Algemene Kappers Organisatie.

Stichting Goed Verzorgd Beter Gevoel tel.: 030 – 6049480, www.goedverzorgdbetergevoel.nl

Bekijk ook de blogs van: