Pruiken & haarwerken

Voor de aanschaf van een haarwerk.

Omdat wij onze haarwerksalon combineren met onze kapsalon, kunnen wij kosten efficiënt werken. Hierdoor kunnen wij een haarwerk leveren zonder of met een kleine eigen bijdrage. 

Rob Kieven en Letty Blokdijk hebben veel ervaring. Kieven Haarmode is een gecertificeerd haarwerk leverancier. 

Wanneer je je eigen haar verliest doet dat wat met je, je ziet er opeens totaal anders uit. Een haarwerk kan een wereld van verschil maken.  

Hieronder wordt onze werkwijze uitgelegd. Wij leveren snel. 

Thuisbezoek of bezoek in het ziekenhuis is ook mogelijk. 

Wij volgen de trends zoals bijvoorbeeld haarwerken met een uitgroei waardoor je meer diepte krijgt en een natuurlijk/modisch effect krijgt.

Haaruitval/haarverlies kan verschillende oorzaken hebben, erfelijkheid, een aandoening of een medische behandeling.

Je haar maakt een belangrijk deel van je gezicht en daarmee je identiteit uit. Als dat verandert door haaruitval/verlies kan dat heel ingrijpend zijn.

Rob Kieven en Letty Blokdijk kunnen u hulp bieden bij het aanmeten en modeleren van uw pruik. Zij volgden in 2003 de cursus voor haarwerkers “begeleiden van cliënten met kanker”. Zij zullen u inlichten over mogelijkheden qua soorten,kleuren en materialen, de snelle beschikbaarheid,duidelijkheid geven over vergoedingsmogelijkheden, onderhoud van de pruik, hoofdbedekking voor de nacht, verzorgingsprodukten van Mediceuticals.

In onze salon hebben wij op de eerste verdieping een aparte ruimte waar we u in een rustige omgeving goed kunnen informeren en adviseren. Om te komen tot een keuze qua model en kleur zijn de wensen van u, de kleur van uw huid en uw gezichtsvorm bepalend. Een goede pruik is niet zichtbaar. Een pruik/haarwerk wordt evt. bijgeknipt. Dit is het verschil tussen goed en beter. Zo worden pruik en gezichtsvorm beter op elkaar afgestemd. Ons uiteindelijke doel is dat de cliënt kan vergeten dat hij/zij kaal is en een pruik draagt.

Haarwerken zijn er gemaakt van synthetisch materiaal of echt haar. In beide gevallen is er enorm veel mogelijk.

De synthetische materialen die voor haarwerken worden gebruikt, zijn de afgelopen jaren zo verbeterd dat ze niet meer van echt haar zijn te onderscheiden. Tevens zijn zij praktisch in onderhoud (behoudt zijn vorm na het wassen). Haarwerken van echt haar zijn wat duurder. Na het wassen moeten zij opnieuw in model worden gebracht.

Wij zijn aangesloten en gecertificeerd bij de Nederlandse Vereniging van Haarwerk Ondernemers(www.anko.nl)

Wij hebben nauw kontakt met het Lange Land ziekenhuis in Zoetermeer.

Op initiatief van een patiënt werd in november 2001 de “Stichting Goed Verzorgd Beter Gevoel” opgericht. Waarom geen aandacht voor mensen die leven met kanker en die er juist niet ziek uit willen zien? In deze Stichting participeert o.a. de Algemene Kappers Organisatie.

Stichting Goed Verzorgd Beter Gevoel tel.: 030 – 6049480, www.goedverzorgdbetergevoel.nl

Werkwijze:

1) het intake gesprek;

Dit gesprek is gratis, geheel vrijblijvend en duurt een uur. Een afspraak hiervoor is altijd binnen korte tijd mogelijk eventueel buiten de openingstijden. Dit gesprek is geslaagd als u na het gesprek het vertrouwen heeft dat er voor u een oplossing is waarbij u zich ‘veilig’ kunt voelen. Een pruik is geen pruik als: de kleur past bij uw kleurtype, de structuur en beweging van het haarwerk in harmonie is met uw type, de stijl van het kapsel past bij uw persoonlijkheid.

Er wordt informatie gegeven over het onderhoud van het haarwerk waarbij ingegaan wordt op het verschil tussen synthetisch en echt haar. De levertijd van confectie haarwerk is 2 dagen, maatwerk 6-8 weken. Prijzen zijn vanaf €400,- tot €1200,-(maatwerk echt haar). Garantie op een Confectie haarwerk is 6 maanden.

Tevens wordt uitleg gegeven over de mogelijkheden bij haaruitval door chemo, betreffende de keuze van afscheren of uit laten vallen. Wij informeren u over: de verzorging van de hoofdhuid en ondersteuning van nieuwe haargroei, mogelijkheden van het dragen van een turban gedurende de nacht, dmv showmodellen en het gebruik van brochures worden ‘zichtzendingen’ samengesteld. Belangrijk is te weten dat er geen aankoopverplichting is en er geen kosten aan verbonden zijn.

Kieven Haarmode heeft met de meeste zorgverzekeraars een overeenkomst. Wij declareren rechtstreeks aan hen. Om rechtstreeks bij de verzekeraar te declareren hebben wij een verwijzing van de huisarts of specialist nodig. En de gegevens van uw verzekeringspas.

2) Aanmeten en Keuze

Bij maatwerk houdt dit in: het maken van een mal, kleursamenstelling, beweging of vorm, kwaliteit en lengte van het haar. Dit wordt ingevuld op een maatwerk formulier en heeft een levertijd van 6-8 weken.

Bij confectiehaarwerk houdt dit in dat 2 dagen na het bestellen van een ‘zichtzending’ het mogelijk is een afspraak te maken om een haarwerk te selecteren. Wij adviseren om bij deze afspraak iemand mee te nemen die de juiste keuze van u kan bevestigen. Hoe weet u nu of u een goede keuze maakt? Wat niet goed is zie je meteen: dit is een pruik. Wat wel goed is geeft een gevoel van herkenning. Wij zullen u attenderen op die punten waarmee u rekening kunt houden om het haarwerk tot slot te personaliseren. Kunt u een keuze maken dan kunt u het haarwerk meenemen en wordt er een factuur gemaakt voor de zorgverzekeraar en een privéfactuur voor evt. eigen bijdrage. De prijs van het haarwerk is inclusief onderhoudsmiddelen en paskop of wigsaver. Er is ook een mogelijkheid om het haarwerk voor 6 weken te reserveren zonder aankoopverplichting.

3) Personaliseren

Wanneer maak ik een afspraak om mijn haarwerk te personaliseren? Dit moment bepaald u zelf en hangt samen met het begin en de wijze waarop het haar uit gaat vallen. Veel mensen kiezen er echter voor, om een afspraak te maken om het eigen haar af te scheren en de pruik te personaliseren. Argumenten hiervoor zijn dat het uitvallen van het haar heel confronterend is en men achteraf een opluchting ervaart, als men zelf de beslissing heeft genomen om het onvermijdelijke achter de rug te hebben.

4) Nazorg

Het haarwerk voldoet als u zich veilig en confortabel voelt in het openbaar. Dit is een gevoel dat moet groeien. Na 2 weken willen wij u graag weer zien voor een nacontrole, dit duurt 30 minuten. Als het eigen haar weer 3-4 cm lang is kiezen veel mensen ervoor om de pruik af te zetten en het eigen haar te modelleren. Wij horen vaak dat het afzetten van de pruik als een grote stap wordt ervaren, omdat men zich ondertussen veilig is gaan voelen met de pruik.

 

Praktische zaken:

Wij zijn 6 dagen per week geopend(zie openingstijden Kieven Haarmode). Buiten de openingstijden zijn wij bereikbaar op 06 10240351, contactpersonen zijn Rob Kieven en Letty Blokdijk

Bezoek aan huis of in het ziekenhuis is mogelijk.

Ons adres: Piet Heinstraat 6-8, 2712 KE te Zoetermeer( wijk 12 dorp) tel. nr. 079 3163737.

Wij hebben ruime parkeergelegenheid en parkeren is gratis. Ook is er een bushalte in de straat.

 

Klachten over onze dienstverlening of produkten:

In onze visie voldoet een haarwerk als u zich er veilig,comfortabel en zelfverzekerd mee voelt gedurende 1 jaar. U heeft een medische verstrekking geleverd gekregen. Ondanks het feit dat wij uitgebreid met u de mogelijkheden, onmogelijkheden en evt. beperkingen van de verstrekking hebben besproken, kan het toch zo zijn dat de verstrekking niet voldoet aan de eisen die van een dergelijke verstrekking mag worden verwacht.

Wanneer u niet tevreden bent kunt u als volgt handelen: uw klacht kenbaar maken. Wij zullen de klacht in behandeling nemen conform de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector.

1) Teneinde uw klacht in behandeling te kunnen nemen, verzoeken wij u het ‘klachtenformulier’ in te vullen en dit naar ons te sturen t.a.v. Dhr. R. Kieven. Wij zullen er alles aan doen om samen met u de juiste oplossing te vinden.

2) Mocht de klacht niet oplosbaar blijkendan kan het ‘klachtenformulier’ op uw verzoek worden voorgelegd bij de Klachtenconmissie van de ANKO(info@anko.nl)

Ons bedrijf is een erkend lid van de ANKO en is als zodanig aangesloten bij de ANKO. Door de ANKO wordt vervolgens haar orgaan, de geschillencommissie, verzocht een voor beide partijen bindende uitspraak te doen over het geschil.

De ANKO heeft tot doel het kwalificeren van leveranciers in de gezondheidszorg; het bevorderen van het imago in de markt van onderhavige leveranciers en het bieden van waarborgen aan afnemers die gebruik maken van door leveranciers aangeboden diensten. Erkende leveranciers voldoen aan strenge eisen die uitmonden in kwalitatief hoogwaardige leveringen van hulpmiddelen.